Spørgsmål om betaling

Hvordan kan jeg få udbetalt mit tilgodehavende?

Vi overfører gerne dit tilgodehavende beløb fra QXL til din bankkonto, hvis du sender os følgende oplysninger:

1. Brugernavn, 3 sidste tegn i din adgangskode samt dit fødselsår og kundenummer.
2. Bankens navn, reg.nr. og konto nr..
3. Dit fulde navn samt beløbet du ønsker at modtage.

QXL’s kreditgrænse

QXL fakturerer skyldige beløb hver 30. dag og/eller når det skyldige beløb på den enkelte QXL konto er 160,00 kr. eller derover.
Vi sender fakturaen til din e-mail.

QXL har en kreditgrænse på 200 kr. Det vil sige, at du maksimalt kan skylde 200 kr. til QXL.
Overstiger det skyldige beløb kreditgrænsen, skal du indbetale det fulde beløb for at kunne byde og sælge på QXL.

I denne oversigt kan du se QXL’s faktureringsprocedure beskrevet i kronologisk rækkefølge:

  • Dag 1: Du får din faktura fra QXL via e-mail
  • Dag 6: Din betalingsfrist. Du har 5 dage til at betale din faktura.
  • Dag 11: Hvis en fakturas forfaldsdato overskrides uden betaling, sender vi dig en påmindelse per e-mail.
  • Dag 16: Hvis QXL endnu ikke har registreret betaling af fakturaen, spærres kontoen for yderligere oprettelse af nye auktioner og Fastpris varer.
  • Efter 3 uger: Hvis du endnu ikke har betalt din faktura, modtager du en rykker med posten. Du opkræves desuden 50 kr. i rykkergebyr.
  • Efter 5 uger: Hvis du endnu ikke har betalt din faktura, modtager du et inkassovarsel med posten fra vores inkassofirma. Du opkræves desuden 100 kr. i påmindelsesgebyr.
  • Efter 6 uger: Din faktura sendes videre til retslig inkasso uden yderligere varsel.

Bemærk, at du ikke kan vente med at betale dit udestående, blot fordi du ikke har overskredet kreditgrænsen på 200 kr. Du skal selvfølgelig også betale til tiden, selv om du har gebyrer for et mindre beløb.

Hvorfor er min konto lukket – jeg har betalt?

Der kan gå op til 24 timer, før vi har registret din betaling, og kan åbne din konto. Hvis du har betalt for længere tid siden end 24 timer, så kontakt QXL’s kundeservice, så vi kan løse problemet.