Når du har solgt

Tillykke! Din vare er solgt - du har tjent penge på QXL og det, du ikke længere selv havde brug for. Nu skal du hurtigst muligt kontakte køber og fortælle, hvor meget der skal betales og på hvilken måde – måske skal I aftale at mødes, hvis varen er stor eller hvis der er tale om et dyr. Når du har modtaget det aftalte beløb, er det god stil at sende varen så hurtigt som muligt. Sender du med posten, så husk at få bevis hos PostDanmark – det behøver ikke at koste mere end 11 kr. oveni selve forsendelsen. Så får du et indleveringsbevis, der kan bruges, hvis der skulle opstå problemer senere hen.

Når du har modtaget betaling, skal du også give køber en karakter – og ikke mindst skal du huske at betale QXL de gebyrer, der har været i forbindelse med din auktion. Så er du ellers klar igen som sælger, hvis du har mod på at tjene flere penge!

Sådan kontakter du køber

Når du har solgt på en auktion, får du automatisk en e-mail fra QXL. Her kan du se vinderens e-mail – det kan du også i oversigten ”Salg” på din QXL-konto. Under „solgte auktioner“ vil du kunne klikke på „kontakt køber“ i højre side. Hvis linket ikke er der, kan du fjerne fluebenet ved „kontakt køber“ og klikke på Opdater informationer. Så kommer linket frem og du vil få oplysninger på køberen.

Skriv hurtigt til vinderen med oplysninger om det samlede beløb på den vundne auktion og om, hvordan du foretrækker betaling. Skal I aftale afhentning, er det en god idé at inkludere et telefonnummer.

Du kan også selv lave en standardtekst – brug din QXL-konto: ”Salg” → ”Din tekst til afsluttende e-mails”. Her kan du indsætte en tekst, der helt automatisk sendes til køber, hver gang en af dine auktioner vindes. Standardteksten kan naturligvis ændres, så ofte du vil.