Mit QXL - lidt mere om hvordan du bruger din konto

Personlige data

Under „Min konto“ og fanebladet „Personlige“ ligger „Mine personlige data“. De data, der ligger her er dem de andre medlemmer modtager, når de handler med dig på QXL. Derfor er det meget vigtigt, at de er korrekte. Oplysningerne er:

  • Brugernavn
  • Dit kundenummer
  • Bruger Betalings-ID
  • Køn
  • Fornavn
  • Efternavn
  • Fødselsdato
  • Medlem som (angiver, om du er registreret som erhvervsdrivende
  • Er du erhvervsdrivende, skal du også indtaste dine virksomhedsoplysninger.
  • Vejnavn / Husnummer, etage
  • Evt. postboks
  • Postnummer
  • By
  • Land
  • Primært telefonnummer
  • Sekundært telefonnummer
  • E-mail-adresse

Ønsker du at ændre i dine personlige data?

Vi kan ændre din bopælsadresse eller dit navn for dig, hvis du sender nedenstående oplysninger:

  1. Dit brugernavn
  2. Din fødselsdato
  3. De tre sidste tegn i din adgangskode
  4. Din gamle adresse og/eller dit navn
  5. Din nye adresse og/eller dit navn
  6. Dokumentation for ny adresse og navn

For at kunne ændre dine personlige oplysninger, skal vi bede om dokumentation i form af sygesikringsbevis med dit nye navn og din adresse. Du kan eventuelt scanne beviset, eller tage et billede af det med kamera eller din mobiltelefon. Du kan sløre de sidste 4 cifre af dit CPR-nummer.

Har du ikke mulighed for at sende dit sygesikringsbevis, kan vi bekræfte din adresse ved at sende en ny aktiveringskode til dig i stedet. Så skal vi blot bede om informationen i punkterne 1 - 5. Vær opmærksom på, at din konto er blokeret for bud og salg indtil du modtager den nye kode, og denne er indtastet. Denne regel gælder kun når du ønsker at ændre din adresse - hvis du ønsker at ændre dit navn, skal vi have al dokumentation tilsendt.

Skift adgangskode

Hvis du vil ændre din adgangskode til din QXL-konto skal du vælge ”Min QXL” → ”Personlige data”. Vælg derefter ”Skift adgangskode”. Du får nu et vindue, hvor du kan ændre koden:

  • Første tekst felt: Indtast din nuværende adgangskode.
  • Næste tekst felt: Indtast din nye adgangskode.
  • Sidste tekst felt: Indtast din nye adgangskode igen.

Klik herefter på ”Bekræft”. Vi fortæller dig straks om din nye kode kan godkendes. Hvis den ikke er godkendt, skal du prøve igen – husk at den nye kode skal indtaste helt ens begge gange for at blive godkendt. Når koden er godkendt, får du en besked om at den er rettet. Derefter kan du benytte din nye kode.

Skift brugernavn

Hvis du vil ændre dit brugernavn, skal du skrive et nyt i feltet ”Nyt brugernavn” under ”Mit QXL”. Vi sender dig straks en besked, om dit nye brugernavn kan godkendes. Du må højst skifte brugernavn en gang om måneden.

Skift e-mail-adresse

Hvis du vil ændre din e-mail-adresse, skal du vælge ”Min Konto” og derefter ”Personlige Data”. Klik på Skift e-mail-adresse. Indtast din nye e-mail-adresse og klik på ”Bekræft”. Vi sender en kode til din nuværende e-mail-adresse. Herefter klikker du på linket i e-mailen, og indtaster din nye e-mail-adresse. BEMÆRK! Denne kode er kun gyldig i 3 dage.

Hvis du ikke længere har adgang til din gamle e-mail, skal du kontakte QXL kundeservice pr. mail og give følgende oplysninger:

  1. Dit brugernavn eller kundenummer
  2. Din fødselsdato
  3. De tre sidste tegn i din adgangskode
  4. Din gamle e-mail-adresse
  5. Din nye e-mail-adresse

Så kan vi rette adressen for dig.

E-mail-indstillinger

Punktet e-mail-indstillinger kan du bruge til at opsætte dit kontovindue så du får det bedste overblik. Når du ændrer i indstillingerne, skal du huske at gemme dem ved at trykke på ”Gem nye indstillinger” i bunden af skærmbilledet. OBS – De sidste 8 indstillinger kan du først ændre i, når du har modtaget din 10. karakter.

Mails fra QXL

Fra QXL vil vi gerne holde dig orienteret med masser af inspiration og gode tilbud. Men kun, hvis du selv har lyst. Vælger du e-mail-indstillinger, kan du vælge, hvad du vil modtage fra QXL. Du kan vælge at modtage – eller ikke modtage:

  • QXL’s nyhedsbrev med events, konkurrencer, særlige auktioner osv.
  • QXL’s servicemails – orientering om nye tiltag og muligheder på QXL.

Du kan også vælge at bruge QXL Mailboks. I dine lister kan du eksempelvis:

  • Vælge, hvor mange auktioner, der skal vises pr. skærmbillede
  • Angive en periode, hvor du viser:

   ºAlle de auktioner, du byder/har budt på
   ºAlle de auktioner, du har til salg
   ºAlle e-mails

Du kan også vælge, at modtage en e-mail, hver gang:

  • Du afgiver et bud
  • Nogen byder højere end dig
  • Din betaling til QXL er registreret
  • QXL.dk forhøjer mit autobud på mine vegne
  • Du har glemt at afgive karakter til sælger 30 dage efter handlen
  • Du tilføjer en nyt medlem til din „foretrukne sælgere“ liste
  • Du er blevet bedømt af et andet QXL Medlem
  • Du sætter en vare til salg
  • Der bliver budt første gang på din auktion(er)
  • Der bydes på din auktion
  • Mindsteprisen på din auktion er opnået.
  • Din auktion bliver gentaget
  • Din auktion slutter og varen er solgt
  • Din auktion slutter men varen ikke er solgt

Andre muligheder

  • Få dagligt en liste over alle købere på en e-mail
  • Vis dine betalingsinformationer
  • Du kan angive hvor mange positive karakterer en køber skal have, for at benytte „Køb Nu“ på dine auktioner eller byde på fastpris varer

Faktura-adresse

Under „Mine personlige data“, som du finder under „Min konto“, finder du punktet „Faktura adresse“. Fakturaadressen er den adresse QXL kontakter dig på, når du skal betale til QXL.

Her angiver du:

  • Titel
  • Fornavn
  • Efternavn
  • Firmanavn
  • Vejnavn / Husnummer, etage
  • Evt. postboks
  • Postnummer / By
  • Land
  • Primært telefonnummer
  • Faxnummer
  • E-mail-adresse

Daglig salgsstatistik

„Daglig salgsstatistik“ er en funktion, der giver dig overblik over dine salg og dine køb på QXL. Du skal aktivere funktionen for at kunne se statistikken. Vælg ”Min Konto” → ”Min Mailboks” → ”Daglig salgsstatistik” og følg vejledningen.

Betalinger til QXL

Du finder oversigten over dine betalinger til og fakturaer fra QXL på ”Mit QXL” under ”Betaling”. Allerede på forsiden får du et overblik – blandt andet over, hvad du har betalt og hvad du eventuelt skylder.

Oversigten - Kontostatus

Står der ”Normal” ud for dette punkt, er alt, som det skal være. Hvis din konto er spærret for køb og salg, kan der i stedet stå ”Blokeret” eller ”Fuldstændig blokeret”. Som regel er årsagen, at du har overskredet kreditgrænsen på 200 kr. Du kan du rette på ved at betale dit udestående. Kontakt kundeservice, hvis der står ”Fuldstændig blokeret”, selv når du har betalt. Så kan vi åbne din konto igen.

Oversigten - Næste fakturadag

Her står datoen på næste dag, hvor QXL opgør dit eventuelle udestående. Du kan se, om du skylder penge i mapperne ”ikke faktureret” og ”fakturaer, endnu ikke betalte”.

Oversigten - Total fakturerede gebyrer

Her står der, hvor meget QXL har faktureret dig, siden du blev oprettet som medlem.

Oversigten - Total kreditforespørgsel

Her kan du se, hvor mange gebyrer, der er refunderet til din konto.

Bemærk, at refunderinger af succesgebyrer ved annullerede handler altid ligger i mappen ”Refundering af gebyrer”. Du kan se dem, når du vælger at se ”accepterede forespørgsler“ i drop-down-menuen i denne mappe. Hvis du mangler en indbetaling på et gebyr, du skal have refunderet, så kontakt QXL’s kundeservice. Husk at medsende auktionens varenummer, årsagen til lukning, og hvorfor du skal have beløbet refunderet.

Oversigten - Ikke faktureret

Her kan du se de gebyrer, der har været for dit salg på QXL siden seneste faktura, og som ikke er faktureret endnu.

Oversigten - Kontobalance

Kontobalancen fortæller dig, hvad du har til gode - eller hvad du skylder. Er balancen i minus, har du et tilgodehavende hos QXL, er den ikke i minus, er det QXL, der har et tilgodehavende hos dig.

Oversigten - Dit tilgodehavende hos QXL

Dette er den totale sum af dit eventuelle tilgodehavende hos QXL. Vi har medregnet dine ubetalte fakturaer, det der ikke er faktureret endnu samt tilgodehavende fra evt. indbetalinger.

Mappen ”Ikke faktureret”

Her kan du finde alle gebyrer, fordelt på de enkelte auktioner, der er oprettet i den igangværende fakturaperiode.

Mappen ”Fakturaer, endnu ikke betalte”

Her kan du se dine fakturaer, med fakturadato. Du kan modtage dem i din mailboks ved at klikke på ikonet under „e-mail faktura“. Fakturaen vil efterfølgende blive sendt til din e-mail-adresse.

Selvfølgelig kan man glemme en regning, så vi sender gerne en påmindelse - først på mail og sidenhen pr. brev. Ubetalte regninger, der er mere end 5 uger gamle, bliver sendt til inkasso - også selvom beløbet er ganske lille. Det er kedeligt at komme til inkasso – det er en plet på dit omdømme, så betal til tiden – så er du godt kørende.

I denne oversigt kan du se QXL’s faktureringsprocedure beskrevet i kronologisk rækkefølge:

  • Dag 1: Du får din faktura fra QXL via e-mail
  • Dag 6: Din betalingsfrist. Du har 5 dage til at betale din faktura.
  • Dag 11: Hvis en fakturas forfaldsdato overskrides uden betaling, sender vi dig en påmindelse per e-mail.
  • Dag 16: Hvis QXL endnu ikke har registreret betaling af fakturaen, spærres kontoen for yderligere oprettelse af nye auktioner og Fastpris varer.
  • Efter 3 uger: Hvis du endnu ikke har betalt din faktura, modtager du en rykker med posten. Du opkræves desuden 50 kr. i rykkergebyr.
  • Efter 5 uger: Hvis du endnu ikke har betalt din faktura, modtager du et inkassovarsel med posten fra vores inkassofirma. Du opkræves desuden 100 kr. i påmindelsesgebyr.
  • Efter 6 uger: Din faktura sendes videre til retslig inkasso uden yderligere varsel.

Bemærk: Hvis du modtager en betalingspåmindelse kort efter, at du har betalt en faktura, skal du huske at kigge på fakturaens nummer. Påmindelsen kan vedrøre en anden faktura, der ikke er betalt endnu.

Mappen ”Se det gamle fakturasystem”

Her kan du se gamle oprettelser og oprettelseshistorikken.

Mappen ”Betalte”

Her kan du se en oversigt over de fakturaer, du har betalt mens du har været medlem hos QXL.

Mappen ”Indbetalinger”

Oversigten viser dig dine seneste indbetalinger, og hvilke fakturaer indbetalingerne er relateret til. Klikker du på pilen i højre side ud for de enkelte indbetalinger, finder du de respektive fakturaer.

Mappen ”Refundering af gebyrer”

Her kan du se alle dine refunderinger af succesgebyrer