Køberbeskyttelse

Alle handler gennemført ved hjælp af QXL-handel er omfattet af QXL's køberbeskyttelse. Det betyder at du kan få dækket varens pris hvis sælger mod forventning ikke leverer det købte. Du kan få refunderet varens pris plus eventuelle forsendelsesomkostninger.

Hvad er køberbeskyttelsens grænser?

  • Køberbeskyttelsen dækker varens pris inkl. porto i de køb, der er gennemført via QXL-handel.
  • Køberbeskyttelsen kan maksimalt søges 4 gange på et kvartal.

Hvornår kan et tilfælde anmeldes?

  • Anmeldelsen skal ske imellem 30 og 60 dage fra auktionen er lukket.
  • Du skal først have forsøgt at afklare situationen med sælger, og derefter afgivet en negativ karakter.

Hvilke tilfælde er ikke omfattet af køberbeskyttelsen?

  • Varen leveres, men lever ikke op til varebeskrivelsen.
  • Sælger kan dokumentere afsendelse af varen.

Hvordan søger du køberbeskyttelsen?

Hvis du vil søge køberbeskyttelsen skal vi have følgende oplysninger fra dig:

  • Varenummer
  • Dit brugernavn + kontaktinfo, herunder telefonnummer og adresse
  • Årsag til at du søger køberbeskyttelsen
  • Dokumentation (kopi af korrespondance/e-mails etc.)
  • Bankoplysninger, registreringsnummer og kontonummer

Du fremsender dine oplysninger via e-mail til kundeservice@qxl.dk

Yderligere hjælp

Skal du have mere hjælp før du søger, eller er du i tvivl om proceduren, så kontakt Kundeservice på kundeservice@qxl.dk.