Hvad gør jeg, hvis sælger ikke sender varen

Har du betalt varen, og ikke modtaget den inden for rimelig tid, bør du kontakte sælger for at få at vide, hvor varen befinder sig. Sælger skal kunne dokumentere, at varen er sendt. Det kan nemt klares ved at købe en indleveringsattest på posthuset, eller hvis der er tale om en pakke, bruge sporingsnummeret. Denne kontakt til sælger kan forhåbentlig løse situationen.

Hvis sælger ikke reagerer på dine henvendelser inden 7 dage, og hvis du stadig ikke modtager varen, kan du bede om at få din betaling igen. Reagerer sælger stadig ikke, kan du kontakte kundeservice@qxl.dk, som vil hjælpe dig med at tage kontakt til sælger. Vi skal dog understrege, at du selv kan være med til at opnå en højere grad af sikkerhed ved at købe dine varer af sælgere, der tilbyder QXL's eget betalingssystem QXL-handel som betalingsform. Bruger du det, har du også automatisk adgang til at søge Køberbeskyttelse, hvis sælger forsøger at snyde dig.

Det vil være rimeligt at give sælger en dårlig karakter med uddybende kommentar, så andre medlemmer er advaret.

Sælger vil ikke sælge varen

Har sælger bestemt sig for at ikke ville sælge varen alligevel, er det i strid med QXL’s Generelle Vilkår & Betingelser. Du er i din gode ret til at give sælger en dårlig karakter med uddybende kommentar, der advarer andre medlemmer. Har du betalt varen, har du naturligvis ret til få din betaling igen med det samme. Opstår der problemer, kan du kontakte QXL’s kundeservice.